It always seems impossible, until it is done!

Standaard

En dan is de vakantie alweer helemaal voorbij! Na mijn euforische moment van mijn wedstrijd ging ik de volgende dag nog een rondje lopen. Helaas kwam ik niet verder dan 5,75 km, kennelijk had ik tijdens mijn wedstrijd toch meer gegeven dan ik dacht. De volgende dag wilde ik nog gaan lopen, maar het lukte me gewoon niet. Mijn benen voelde nog steeds heel vermoeid aan en aangezien ik zondag weer richting Amsterdam zou gaan, wilde ik een beetje fit zijn. Zo gezegd, zo gedaan, ik zou maandag wel weer lopen. Toen op maandag om 7 uur de wekker ging, moest ik me toch behoorlijk uit bed slepen. Maar ik had mijn Nike app al ingesteld op 17 km, één kilometer verder dan mijn laatste lange loop. Om half 9 ging ik op pad, mijn rugzakje om, twee energy gells (eerste keer geprobeerd) mee en gaan! En het ging heerlijk, eerst een paar kilometers door het Westerpark en toen het Brettenpad volgen. Na een km of 10 kon ik niet meer verder, mijn blaas stond op springen. Gelukkig heb ik wel wat ervaring in het wildplassen, dus hup de bossen in en broek afzakken. Ik vond dit hierna een mooie gelegenheid om mijn energy gell eens uit te proberen en eigenlijk beviel het me erg goed. De smaak viel me ontzettend mee (citrus) en ik weet niet of het echt werkt, maar de eerste kilometers hierna ging ik als een speer. Toen ik de 14 kilometer haalde, besloot ik om bij 15 kilometer nog een gell te nemen en te kijken of ik misschien nog wat verder dan 17 km kon lopen. En toen ik eenmaal de 17 km had bereikt begon ik te twijfelen, zou ik toch nog verder gaan of niet? Nog 1 km verder dan. Ik had het idee dat ik strompelend verder ging (achteraf blijkt het reuze mee te vallen). En toen was het tijd om te stretchen!

Afbeelding

Toen ik wandelend terug liep, zag ik wat affiches hangen van ‘ Het vrije Westen’, het bevrijdingsfestival in mijn achtertuin, ideaal!

Afbeelding

Eigenlijk vier ik normaal altijd bevrijdingsfestival in Vlissingen, maar omdat ik de volgende dag moest werken, leek me dit niet geheel verstandig. Toch gaat het natuurlijk niet alleen om het feesten, maar het gevoel van vrijheid hebben. Ik denk dat mijn generatie (waaronder ik zelf ook) niet goed beseft wat vrijheid inhoudt. Maar met de situatie in Nigeria besef ik me steeds meer hoe bizar de wereld in elkaar zit. Meisjes die worden ontvoerd en verkocht worden als slaaf, hoe is dat mogelijk dat dit anno 2014 nog steeds kan? Dat Rusland een wet maakt waarin schelden verboden wordt, terwijl ze ondertussen Stalin verheerlijken? Ik moet er soms niet al te veel over nadenken, omdat ik anders gek word van alle tegenstrijdigheden die er in de wereld kan zijn. Vandaar dat ik het eigenlijk ook zo belangrijk vind dat 4 en 5 mei herdacht en gevierd worden. En wat is beter om dit te  vieren als Kensington in je achtertuin een klein concert geeft? 

Afbeelding

 

 

4 suggeties bij “It always seems impossible, until it is done!

  1. xdaantje89

    Ik heb sinds kort een waterbelt omdat ik twijfel over een rugtas maar bevalt jou dat? Is het zo’n tas waar een waterzak in zit?
    Lekker he die lange afstanden;) Dan heb ik altijd echt het idee van ik heb wat gedaan!

    • Ja, ik ben echt fan van die rugzak! Voor lange afstanden is het ideaal. Ik voel hem nauwelijks tijdens het lopen, dat vind ik ideaal! Ik nam altijd aan dat je een waterbelt wel zou voelen of valt dat mee?

      • xdaantje89

        Aah oke! Misschien word dat ook nog een optie;) Ik denk dat het gewenning is want in het begin had ik wel zo iets van dit gaat heel vervelend worden maar uiteindelijk valt het mee. Hoeveel liter heb jij?

Plaats een reactie