If stress burned calories, I’d be a supermodel!

Standaard

Wat heb ik een heerlijk weekend gehad. Het begon al op zaterdag: Koningsdag. Ik had met een vriendin afgesproken om een bandje te gaan bekijken en het was een heerlijke middag en avond. Lekker dansen, een biertje, zonnetje en heel de dag plezier maken. Een aantal jaren geleden heb ik Koninginnedag nog in Amsterdam gevierd, maar ik vond het zo enorm massaal, dat ik sindsdien het eigenlijk altijd in Zeeland vier (en soms sla ik ook wel eens een jaartje over). Omdat we de laatste boot richting Zeeuws Vlaanderen moesten hebben, waren we ook op tijd thuis en lag ik al rond 1 uur al lekker te slapen. 

De volgende dag zou ik samen met mijn ouders, zus en haar man en mijn neefje gaan brunchen. Ik dacht natuurlijk op de fiets een kortere pad te weten, maar zoals altijd mondt zo’n korte pad altijd uit in een langere omweg. Vandaar dat ik dan ook in plaats van een half uurtje fietsen, drie kwartier onderweg was. Omdat ik op mijn racefiets was en niet zoveel spullen kon meenemen, was ik in mijn joggingsbroek gaan fietsen (mijn oranje panter print legging leek me niet de beste keus), mijn ouders zouden mijn kleren meenemen zodat ik me in de wc kon omkleden. Zo gezegd, zo gedaan en om kwart over 11 zat ik dan in mijn zondagse outfit aan tafel. En wat heb ik heerlijk gegeten: zalm, omelet, salades, wafels, chocoladebroodjes, crossaints, soep en ga zo maar door. Als ik eraan terug denk word ik weer een beetje misselijk. Gelukkig zou ik hierna nog zo’n 20 kilometer fietsen, want ik zou naar het strand gaan. Er waren allemaal clinics (surfen, SUP etc). Een ideale middag besteding. Rond half 6 fietste ik weer terug naar huis, want ik moest nog een hardlooprondje doen. Nog steeds geen trek hebbend, vertrok ik voor een intervaltraining. 15 minuten inlopen, daarna 8x 2 minuten sprinten en daartussen 1 minuut wandelen en op het eind weer 15 minuten uitlopen.
Na de training had ik het gevoel dat ik nog wel wat verder kon en besloot ik tot de 10 kilometer door te lopen. Toen ook eenmaal ik de 10 km had gepasseerd besloot ik nog een paar heuveltjes mee te pakken. 3x op en af de heuvel en toen had ik het eigenlijk wel gehad. Nog steeds geen trek hebbend ging ik weer terug naar huis. De hele avond heb ik niks meer gegeten, ondanks dat ik de hele dag eigenlijk toch in beweging ben gebleven. ’s Avonds als ik thuis ben bedenk ik me dat de deadline van 1 mei toch wel heel dichtbij begint te komen. Ondanks dat ik totaal geen zin heb om nog te studeren, moet het echt gebeuren, het hele weekend lol maken is geweldig, maar ik weet dat ik de nacht weinig kan slapen als ik weet dat ik een paar dagen daarna mijn onderzoek (ruwe versie) moet inleveren. Stress, stress, stress en daar kan dat rondje hardlopen helaas niks aan veranderen…afstudeer

Plaats een reactie